روانشناسی یادگیری
بررسی ارتباط عوامل تنش‌زای آموزشی و شایستگی آموزشی با اضطراب مدرسه با میانجی‌گری دشواری در تنظیم هیجان در دانش‌آموزان

سیف اله آقاجانی؛ ساناز عینی؛ ژیلا نیازی

دوره 19، شماره 67 ، فروردین 1402

https://doi.org/10.22054/jep.2023.72406.3792

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مدل‌یابی علی اضطراب مدرسه براساس عوامل تنش‌زای آموزشی و شایستگی آموزشی با میانجی-گری دشواری در تنظیم هیجان در دانش‌آموزان بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان منطقه 1 شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 1401-1400 بودند. 240 نفر از دانش آموزان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای در پژوهش ...  بیشتر